پول، یک عامل بسیار مهم و اساسی است که بقای شما را در هر کسب و کاری تضمین می کند. پول در هر تجارتی، یک عامل مهم و تعیین کننده می باشد. وقتی که کسب و کار جدیدی را شروع می کنید باید برای پول درآوردن و حفظ و نگهداری سرمایه تان، بسیار پرشور و متعصب باشید. مخصوصا در آغاز کارتان این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

برای حفظ سرمایه تان، باید تا جایی که امکان دارد، هزینه های جدیدتان را به تعویق بیاندازید و یا به کلی رها کنید تا اطمینان حاصل کنید که میزان پول و سرمایه تان به اندازه کافی می باشد. برای چیزی که هیچ عایدی برای شما ندارد، نباید کوچکترین هزینه ای کنید باید جایی پول تان را هزینه کنید که سریعا باعث افزایش سرمایه تان گردد.

بزرگترین اشتباهی که کارآفرینان بی تجربه، مرتکب می شوند: نداشتن پول کافی

زمانی که من برای اولین بار، کسب و کارم را شروع کردم، سال ها پیش بود، من نیز مرتکب یکی از آن بزرگترین اشتباهاتی شدم که کارآفرینان بی تجربه، معمولا دچار آن می شوند. برای دفتر شرکت، اسباب و مبلمان و یک دستگاه فتوکپی بزرگ خریداری کردم و هزاران دلار برای چاپ هزینه کردم.

طی ۹۰ روز، همه پس اندازم را خرج کردم، با اینهمه هزینه و خرج کردن ها، نه فروش داشتم و نه درآمدی. آنقدر سریع همه پول و سرمایه ام به اتمام رسید که باورکردنی نبود. خیلی طول نکشید که مجبور شدم دار و ندارم را زیر قیمت بفروشم، وام جدید بگیرم و از دوستان و خویشاوندانم پول قرض بگیرم، تقریبا ورشکست شده بودم چون متوجه نبودم که در آغاز کار، پس انداز کردن پول و حفظ سرمایه چقدر مهم است.

چرا زمان شروع یک کسب و کار، پول و سرمایه مهم است

اولین و مهمترین موضوعی که یک بانکدار و یا هر کس دیگری، در اولین نگاه به کسب کار شما، به آن اشاره می کند این است که چقدر پول و سرمایه در دست دارید. در هر تجارتی پول و سرمایه بسیار مهم است. پول همان اهمیتی را در کسب و کار شما دارد که خون و اکسیژن برای مغز انسان دارد. اگر برای یک مدتی اکسیژن نداشته باشید، مرگ تان حتمی است. بقای شما منوط به اکسیژن است. همچنین بقای کسب و کار شما منوط به پول و سرمایه است. یک کسب و کار، بدون وجود پول و سرمایه شکست خواهد خورد. هر چقدر هم که مشتری و خریداران خوبی در آینده داشته باشد، چنین کسب و کاری باز هم به شکست خواهد انجامید.

بهترین روش هایی که برای حفظ و پس انداز پول در کسب و کارتان، می توانید به کار ببرید

برای پس انداز کردن پول تان، تا وقتی می توانید چیزی را کرایه کنید، قرض کنید و یا اجاره کنید، هرگز آن چیز را خریداری نکنید. وقتی این امکان وجود دارد که وسایل مورد نیازتان را به صورت دست دوم تهیه کنید، هرگز وسایل نو خریداری نکنید. قبل از اینکه تصمیم قطعی برای خرید بگیرید، سعی کنید تصمیم گیری های مهم و اساسی تان را حداقل به مدت ۳۰ روز به تعویق بیاندازید، سپس تصمیمات خود را دوباره مورد ارزیابی قرار دهید. در اکثر موارد تصمیم های خریدی را که به مدت ۳۰ روز به تعویق می اندازید، هرگز عملی نمی کنید چون بعد از گذشت این مدت زمان، می بینید که ضرورتی وجود ندارد که خریدی انجام دهید. ممکن است شما برای معرفی شرکت تان از نوشت افزارهای تبلیغاتی مانند خودکار و دفترچه یادداشت هایی استفاده کنید که برند و نام شرکت تان بر روی آنها حک شده است. وقتی در زمان حال و در شرایط فعلی برای پیش بردن کسب و کار تان به این روش تبلیغاتی نیاز دارید، هرگز این نوشت افزارها را در حجم زیاد خریداری نکنید. این مسئله را از ذهن خود بیرون کنید که تهیه این نوشت افزارها در حجم زیاد، برای شما ارزانتر تمام خواهد شد و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

وقتی کسب و کار کوچکی را آغاز می کنید، هزاران روش به شما پیشنهاد می گردد که همه این روش ها می توانند باعث هدر رفت پول و سرمایه شما بشوند و هزاران نفر شما را ترغیب می کنند که پول تان را صرف چیزهایی کنید که هیچ فایده ای برای شما و کسب و کارتان ندارد. در این شرایط باید مانند یک فرد خسیس، با دقت پول تان را خرج کنید و مانند روباه زیرکانه عمل کنید.

زمانی که برای کسب و کارتان برنامه ریزی می کنید، واقع نگر باشید

وقتی که کسب و کاری را شروع می کنید باید قانون “دوبرابر، سه برابر” را به کار ببندید. این قانون می گوید که : مهم نیست که چقدر پیش بینی های مالی شما سنجیده و محتاطانه صورت گرفته است، هزینه هر چیزی که برای آن تعیین بودجه می کنید، نهایتا دو برابر تعیین بودجه شما خواهد بود و انجام کارهای ضروری که برای آن ها برنامه ریزی کرده اید، سه برابر زمان پیش بینی شده طول خواهد کشید تا این کارها به اتمام برسند. به عنوان مثال اگر فکر می کنید که تولید یک محصول و عرضه آن به بازار ۱۰۰۰ دلار برای شما هزینه داشته باشد، در عمل، آن محصول بدون استثنا ۲۰۰۰ دلار و یا حتی بیشتر از این میزان برای شما هزینه خواهد داشت. بعضی شرکت های نوپا، حقیقتا ده برابر آنچه که پیش بینی کرده اند، هزینه می کنند تا محصول نهایی شان تولید و روانه بازار شود. اگر فکر می کنید که سه ماه طول می کشد تا هزینه ها و درآمدتان برابر شود و شرکت تان شروع به سوددهی نماید باید این مدت را سه برابرکنید و آنرا نه ماه تخمین بزنید. من با شرکت هایی کار کرده ام که در عوض سه ماه، سه سال طول کشیده است تا اینکه اولین محصول شان را روانه بازار کرده اند. هر چقدر شما بهتر در این مورد برنامه ریزی کنید و پول و سرمایه تان را حفظ کنید، به عنوان یک کار آفرین تازه کار، موفق تر خواهید بود.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments