۱۰ توصیه کاربردی برای افزایش سود در کسب و کار

یک قانون کلی در مورد موفقیت مالی در کسب و کار این است که شما نمی توانید به طور مستقیم سودتان را افزایش دهید و فقط به طور غیر مستقیم می توانید این کار را انجام دهید. شما نمی توانید بگویید که بدون تکنیک و روش خاصی سود کسب و کارتان را افزایش خواهید داد.

تنها کاری که برای افزایش سودتان می توانید انجام دهید این است که متغییرهایی را که تعیین کننده میزان سود دهی شرکت تان می باشند، بهبود ببخشید. زمانی که بتوانید این ۱۰ متغییر را در کسب و کارتان بهبود دهید، میزان سودتان را افزایش خواهید داد.

۱٫lead generation

روش و فرآیندی است که به کار می برید تا خریداران احتمالی تان را به محصولات تان علاقه مند نمایید. اگر از هر ۱۰ خریدار احتمالی که وارد شرکت و یا فروشگاه شما می شوند، ۵ نفرشان محصولات شما را خریداری می کنند، می توانید با افزایش تعداد این افراد، پول بیشتری بدست بیاورید مثلا اگر بتوانید ۱۰ نفر را به ۱۵ نفر افزایش بدهید، سود شرکت شما %۵۰ افزایش خواهد یافت.

۲٫lead conversion

فرآیندی است که از طریق آن خریدار احتمالی محصولات شما به یک خریدار واقعی تبدیل می گردد یعنی مشتری از مرحله آشنایی با محصولات گذر کرده و اقدام به خرید می نماید. “Lead conversion” ملاک و معیاری است که نشان می دهد اقداماتی که برای فروش کالای تان انجام می دهید چقدر کارایی دارد. مثلا در نظر بگیرید که از هر ۱۰خریدار احتمالی یک نفر به خریدار واقعی تبدیل می گردد، اگر شما بتوانید این میزان را افزایش دهید یعنی کاری کنید که از هر ۱۰ خریدار احتمالی ۲ نفر به خریدار واقعی تبدیل گردد، میزان فروش و سودتان دو برابر خواهید کرد.

بهبود توانایی هایتان در فروش و تبدیل خریداران احتمالی به خریداران واقعی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، همچنین هیچ جایگزینی برای این آموزش هایی که در زمینه فروش به شما ارائه می دهیم، وجود ندارد. برای شما و هر کسی که به طور حضوری و یا تلفنی با مشتریان صحبت می کند، مطالعه این بخش کاملا ضروری به نظر می رسد.

تمامی آن کارهایی را که باید در طی فرآیند فروش انجام دهید تا موفق به فروش محصولات تان شوید، مورد بررسی قرار دهید و در پی راه هایی باشید که بتوانید هر یک از آن کارها را به نحو بهتری انجام دهید. هر تغییر و اصلاح جزئی در نحوه انجام کارهایتان می تواند منجر به پیشرفت بزرگی در کسب و کارتان شود و نتیجه کلی فروش تان را بهبود می بخشد.

۳٫ تعداد معاملات

یعنی تعداد موارد فروش تان به هر مشتری که موفق به انجام آن شده اید. وقتی تعداد معاملات فروش تان %۱۰ افزایش پیدا کند، میزان فروش و سودتان نیز به همین میزان افزایش پیدا خواهد کرد. چه کارهایی می توانید انجام دهید تا اینکه مشتری را ترغیب کنید از شما بیشتر خرید کند و همچنین به تعداد دفعات بیشتری خرید کند؟

۴٫ میزان فروش

یعنی میزان فروش محصولات تان در هر معامله و سودی که در هر معامله بدست می آید. شما باید دائما در جستجوی راه هایی باشید که مشتریان تان کالاهای بیشتری را از شما خریداری کنند به طوری که هر بار میزان خریدشان افزایش پیدا کند.

۵٫سود ناخالصی که از هر فروش بدست می آید

وقتی که قیمت تمام شده کالا و خدمات فروش رفته را از قیمت فروش کم کنیم، آنچه که باقی می ماند سود ناخالص می باشد. باید دائما در پی این باشید که راه هایی پیدا کنید تا قیمت را افزایش بدهید و یا بدون پایین آوردن کیفیت، قیمت تمام شده کالا و خدمات تان را کاهش دهید. با این کار می توانید سود حاصل از هر فروش را افزایش دهید.

اگر هزینه تمام شده کالا و خدمات تان را ثابت نگه دارید، هر دلار افزایش قیمت، مستقیما به عنوان سود شرکت تان به حساب خواهد آمد. اگر میزان فروش و درآمدتان را ثابت نگه دارید، هر دلار کاهش در هزینه هایتان مستقیما به عنوان سود خالص شرکت تان به حساب خواهد آمد.

۶٫ هزینه های بازاریابی

مقدار پولی که باید هزینه کنید تا برای محصولات و خدمات تان مشتری بدست آورید. باید دائما در پی یافتن روش هایی نو و خلاقانه باشید تا بازاریابی تان را بهتر نمایید، بدین ترتیب برای بدست آوردن مشتری، هزینه کمتری خواهید کرد و سود شرکت تان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

۷٫ افزایش تعداد خریداران ارجاعی

یعنی افزایش تعداد خریدارانی که توسط مشتریان راضی و همیشگی شما به شرکت تان ارجاع داده شده اند. ایجاد یک یا چند سیستم ارجاعی برای شرکت تان، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان فروش و سود دهی شرکت تان داشته باشد.

۸٫ کارها و خدمات پر هزینه را حذف نمایید

بسیاری از شرکت ها وارد یک مسیر یکنواخت و همیشگی می شوند که خدمات پر هزینه را به مشتریان عرضه می کنند، البته آنها می توانند بدون اینکه رضایت مندی مشتریان شان را از دست بدهند، این خدمات را متوقف کنند.

به خدمات جزئی که به مشتریان تان ارائه می کنید، نگاهی بیاندازید. موردی هست که بتوانید کاهش دهید و یا به طور کلی قطع کنید؟

۹٫نقطه ای را که در آن درآمد و هزینه ها برابر می گردد، پایین بیاورید

یعنی تعداد اقلامی را که باید هر ماه به فروش برسانید تا درآمد و هزینه هایتان برابر شود و یا شرکت شروع به سود دهی نماید، باید تا جایی که ممکن است کاهش پیدا کند. شما می توانید با استفاده از این عامل (break-even point) کارایی و تاثیر تبلیغات تان و هزینه های دیگری را که برای افزایش سود دهی شرکت تان متحمل می شوید، ارزیابی نمایید. هر هزینه ای که صورت می گیرد تا سودتان افزایش پیدا کند، باید یک سرمایه گذاری تلقی شود و باید انتظار داشته باشید که میزان برگشتی این سرمایه گذاری از هزینه ای که صورت گرفته، بیشتر باشد.

۱۰٫ قیمت هایتان را بالا ببرید

در بسیاری از شرایط، می توانید بدون اینکه مخالفت و مقاومتی در بازار فروش تان وجود داشته باشد، قیمت هایتان را به میزان ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهید. اگر کالا و خدمات شما از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و فروشندگان تان هم افرادی هستند که رفتار خوبی با مشتری دارند و آماده ارائه خدمات به مشتری هستند، افزایش جزئی در قیمت تمام شده کالاهایتان، باعث از دست دادن مشتریان تان نخواهد شد.

زمانی که به طور مستمر در حال پیشرفت و بهبود بخشیدن موارد فوق در کسب و کارتان باشید، می توانید پول بیشتری بدست بیاورید، سود شرکت تان را افزایش دهید و موفقیت های مالی تان را در آینده رقم بزنید!

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments